skip to Main Content

1. Firma
Eurodiet Scandinavia, organisasjonsnummer 989859633. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Kontaktinformasjon:

  • Telefon nummer: 21 05 30 60
  • Epost adresse: protilean@fedon.no
  • Juridisk adresse: Eurodiet Scandinavia AS, C/O Fedon Helse AS, Fjordveien 1, 1363 Høvik

2. Priser
Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert MVA. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.

3.1 Betaling
Betaling skjer ved den valgte betaling i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vipps betaling og faktura/delbetaling.

Ved produktsalg skjer trekk av kort når varen er sendt. Ved salg av kurs og pakker trekkes kortet med en gang kjøpet er gjennomført.

3.2.1 Faktura & delbetaling
I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.collectorpayments.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 30 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse, avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.collectorpayments.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Collector Bank’s faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene HER

3.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling
Collector Bank’s kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Collector Bank’s kundeservice via e-post på contactcenter@collectorbank.no. eller via telefon 22 41 14 55, mandag – fredag kl. 08.00 – 18.00

Se også FAQ på https://www.collector.no/kundeservice/handlet-med-faktura/

3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp
Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp, så har du et tilgodehavende hos Collector Bank. Collector Bank tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

3.3.4 Pris
En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 30 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

4. Frakt
En fraktkostnad på 134 NOK vil bli lagt til alle bestillinger av lagerførte varer. Det tilbys fri frakt ved bestillinger over kr. 2 500,-

4.1 Leveringsmetoder
Vi leverer varene med Posten Servicepakke eller PostNord.

4.2 Leveranser
Ordrer plassert før 13.00 sendes samme dag og leveres vanligvis i løpet av 2-3 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling.

Ved kjøp av ikke-lagerførte varer (kurs, behandlingspakker, gavekort, etc) vil du motta kjøpsbeviset elektronisk umiddelbart etter godkjent betaling.

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett
Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss via mail til info@protilean.no for videre instruksjoner. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

8. Angrerett

8.1 Angrerett ved kjøp av produkter:
Angrefrist ved kjøp av produkter er iht. angrerettloven 14 dager fra du mottar varen, og forutsetter ubrutt emballasje. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen denne fristen. I fristen inkluderes alle kalenderdager, og dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.

Angrefristen anses som overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).

8.2 Angrerett ved kjøp av kurs og behandlingspakker:
Det ikke angrerett etter kursstart, ettersom dette anses for å være en avtale om tjeneste der det er fastsatt en bestemt dato og tidsrom for gjennomføringen av kurset (se angrerettloven §22 m) Dette innebærer at avtalen er bindende ved kursstart. Dersom deler av kurset er å anse som levert før offisiell kursstart, er avtalen bindende fra første leveranse har blitt levert.

Ved kjøp av behandlingspakker gjelder utløper angrefristen dager etter kjøpstidspunktet, eller fra du har vært til din første konsultasjon eller bestilt produkter med verdikupongen.

Se også forbrukerrådet eller lov om fjernsalg.

Angrefristen begynner å løpe:
Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt.

Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.

Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Ved kjøp av næringsmidler må varen returneres i uåpnet tilstand, med ubrutt forsegling.

Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger
I forbindelse med bestillingen, godtar du av vi lagrer og bruker informasjonen din. Vi gjør dette for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg. Vi dokumenterer også all kommunikasjon vi har med deg via e-post, for å kunne tilby tjenesten som du forventer av oss. Vi vil ikke dele dine personlige informasjon til tredjepart.

7. Kontakt & Support
Kontakt og support vil du finne her: e-post protilean@fedon.no / tlf. 21 05 30 60

8. Cookies
En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg

9.1 Force majeure
Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen

9.2 Endring av kontrakt
Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt.

9.3 Klager
Ved klage, vennligst kontakt oss på protilean@fedon.no

9.4 Tvister og lover
Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol

Back To Top